Tältvärldens satsning på varumärket Eurotents har slagit väl ut. Serien Ask, tidigare Vivaldi, har sedan starten sålt i 4500 exemplar i Norden.
Tältvärlden är en väletablerad butik som funnits på nätet ända sedan 1995. Sortimentet är brett med många välkända varumärken, till exempel Isabella, Ventura, Dometic och Svenska Tält. Förra året utökades sortimentet med varumärket Eurotents.
– Eurotents har förtält för alla årstider och användningsområden. Vi har alltid hela deras sortiment i lager för direkt leverans, säger Richard Thunberg, en av ägarna till Tältvärlden.
Tälten Ask, Midgard och Embla ingår i en produktserie som hämtat namnen från nordisk mytologi. På Elmia-mässan visade Tältvärlden upp året-runt-tältet Ask och ett paviljongtält, även det i Ask-serien.
– Intresset för året-runt-tältet ökar för varje år. Ask finns i fyra storlekar med ett djup på 3 eller 3,5 meter, säger Richard.
Tältvärldens fysiska lokaler ligger i Hammarö utanför Karlstad. Här finns ett showroom där kunder kan klämma och känna på tälten och uppleva dem på riktigt innan köp. Webbshopen är uppgraderad med ny betallösning och Richard känner sig väl förberedd för säsongen 2023/2024.
– Vi tog över Tältvärlden under 2021 och jobbat målmedvetet med en framtidsstrategi som gett bra resultat, avslutar Richard Thunberg.