Bokningssajten Campcation presenterar ett antal nyheter inför sommaren. Bland annat en ny app och partnerskap med några av Europas största campingappar.
Campcation lanserades 2020 och är en bokningssajt för campingar och ställplatser. Företaget har upplevt stark tillväxt och bjuder på flera intressanta nyheter under 2023. Bland annat har Campcation med ytterligare stöd från befintliga investerare, inklusive marknadsplatsexperten Erik Segerborg, tagit in ytterligare 11 miljoner kronor i en runda ledd av BackingMinds. Investeringen kommer att accelerera Campcations ambitioner att omvandla en tidigare odigitaliserad marknad, samtidigt som de möter den ökande efterfrågan från en yngre generation av resenärer som söker utomhusupplevelser nära hemmet.
– Vi är oerhört tacksamma för det starka stöd vi fått från våra investerare, säger vd Johanna Raga Waronen.
Sara Wimmercranz, grundande partner på BackingMinds, förklarar bakgrunden till investeringen.
– Genom att underlätta för utomhusvistelser närmare hemmet gör Campcation turismen mer hållbar och möter därmed även behoven hos den nya generationen resenärer – de som är hungriga efter att skapa unika upplevelser och minnen, men inte på bekostnad av planeten eller sin privatekonomi.
Campcation har även ingått partnerskap med några av Europas största campingappar inklusive Park4Night, Campercontact, Norcamp och StayFree. Campcation har också lanserat en app som ger användarna tillgång till över 800 campingar och ställplatser i Norden. Appen innehåller information om faciliteter, priser och tillgänglighet, som direkt administreras av respektive anläggning. Allt i appen är direkt bokningsbart. Det går även att reservera en plats samt filtrera på faciliteter, aktiviteter och priser. Extra tillval som frukost och slutstädning är också bokningsbara direkt i appen.